Mag: Strażnik Puszcz, Jahaas Złoty Liść

Posted on 22/04/2015 - autor:

1


Cześć
Dziś udostępniam trzeciego maga do darmowej gry planszowo-karcianej Brama: Pojedynek. Tym razem możecie liczyć na parę słów na jego temat zarówno od strony mechanicznej jak i fabularnej. Poza tym drobna zmiana ułatwiająca wszystko: pliki Bramy zostały wrzucone na dysk Google, z którego możecie je ściągnąć. Trzeci temat to usprawnienie zasad, o którym na końcu wpisu.

___

Strażnik Puszcz to trzeci z czterech Magów, którzy tworzą pakiet startowy. Niedługo ujawni się ostatni z nich, ale przedtem Pyrkon. Przez pewien czas możesz pobrać osobno zestaw Jahaasa, później jego pliki będą udostępnione tylko jako część pakietu startowego.

Krótki opis fabularny Jahaasa:

Mieszkańcy Wielkich Puszcz, luźnego sojuszu istot, plemion i niewielkich księstw, odzyskali swoją niepodległość nieco ponad dwieście lat temu, przez długie wieki cierpiąc w niewoli u zaborcy. Jeden z najpotężniejszych smoków, Xi’Thaer, dziś znany przede wszystkim jako Hodowca, zdołał podbić ich dom. Nikt nie wie co dokładnie zrobił ten potwór, ale od czasów niewoli rodzi się bardzo niewiele elfów. Ponadto większość z nich nie potrafi opanować potężnej magii, która była dumą ich przodków.

Jahaas jest jednym z niewielu młodych elfów, które mimo działań Hodowcy posiadają wystarczającą moc, by rzucać potężne zaklęcia. Prawda, wiele elfów potrafi jedną czy dwie sztuczki, ale tylko starsi, ci którzy na własnej skórze poczuli władzę przeklętego smoka, są prawdziwymi magami. Niewielu ich przeżyło niewolę, dlatego też Jahaas i jemu podobni są wyjątkowo cenni.

Niestety, jego siostra Melsaa nie posiada tego talentu, mimo iż ma bystry umysł i zdobyła olbrzymią wiedzę. Od zawsze wzbudzała poczucie winy u swojego brata, który czuł iż musi zrobić coś, co pomoże jej odzyskać dziedzictwo, które odebrał jej i jej podobnym przeklęty Hodowca.

Przez długie lata Jahaas podróżował samotnie po Mateczniku, szukając pomocy oraz informacji u duchów i innych, potężnych i prastarych istot. Niestety, żadna z nich nie była w stanie pomóc upośledzonym elfom. Działania oprawcy były zbyt dokładne, by można było je uzdrowić.

Podczas swoich podróży Jahaas nauczył się wielu tajemnic lasów, poznał też wiele bestii oraz niezwykłych roślin. Gdy usłyszał, że jego siostra przyłączyła się do sekty Poszukiwaczy Zaginionego Dziedzictwa, uznał, że może dzięki temu uda się jej odzyskać moc. Nie spodziewał się, że ta sekta sprzymierzy się ze Skruszonym Dziecięciem, plugawym smoczym potomstwem. Niemalże doprowadziło to do wojny domowej jednak Poszukiwacze opuścili Matecznik, gdy tylko Dziecię zniknęło, wprowadziwszy już dość zamętu.

Jahaas nie wierzy jakoby jego własna siostra, Melsaa Złoty Kwiat mogła zdradzić rodzinę. Musiała zostać porwana przez zdrajców, dlatego też wyruszył by ją odnaleźć. I uratować przed nimi i przed nią samą.

Parę słów o mechanice:

Jahaas jest elfem, zatem jak każdy z nich cierpi z powodu działań Hodowcy. Podczas gry zdobywa on znaczniki Rezonansu tylko raz w rundzie, a choć dzieje się to automatycznie, to oznacza, że nie może uzupełnić swojej osłony przed zaklęciami. W połączeniu z niską pulą Wytrzymałości sprawia to, że grając Jahaasem warto pamiętać o chowaniu się za przeszkodami.

Rzucając zaklęcie ze szkoły roślin Jahaas może dodatkowo poświęcić 1Z i położyć na wskazanym polu znacznik Gęstej Roślinności (utrudnia Ruch, +1Def). W połączeniu z jego umiejętnością atakowania za pomocą korzeni pozwala na atak bez narażania się na szybką szarżę przeciwnika i otoczenie. Ponadto Rytuał Jahaasa, Furia Matecznika, zyskuje na skuteczności za każde zarośnięte pole w pobliżu celu. Nic tylko brać się za ogrodnictwo.

Jahaas posiada w swojej talii zaklęć wiele przywołań, od szczurów wielkości psa do legendarnej bestii, której historia znana jest wszystkim mieszkańcom Wielkich Puszcz. Oczywiście przywoływanie ich pojedynczo byłoby bardzo czasochłonne i nudne, prawda? Dlatego też Jahaas posiada zaklęcie Inwazja. Jak dokładnie ono działa dowiesz się przeglądając talię.

Co w sytuacji, gdy przeciwnik odetnie Jahaasa od bogatych źródeł many, pozostawiając mu jedną czy dwie Bramy? Czas na wykorzystanie broni. Także Mag może stać się zwierzyną łowną, zwłaszcza gdy Jahaas zacznie strzelać do niego z łuku. Z bezpiecznej odległości.

Dwie zmiany zasad:

Dzięki waszym komentarzom i zainteresowaniu Brama modyfikuje swoje zasady tak, by uprzyjemnić rozgrywkę i oddać pod kontrolę graczy dotychczas losowy aspekt gry.

Po pierwsze znika pula planszy. Sprawia to, że nie ma już ograniczeń many Żywych. Mana Bogów czy Smoków wciąż jest towarem limitowanym, gdyż znaczniki Bramy wciąż się kończą.

Po drugie Wpływ Bram przestaje być losowy. Na początku rundy, gdy nie ma żadnej karty Wpływu oczekującej na aktywację, gracze potajemnie wybierają jedną z kart ze swoich talii. Następnie są one aktywowane, po jednej w każdej rundzie.

Ściągnij, wydrukuj i zagraj.
Pozdrawiam,
Devisto

Reklamy
Posted in: Brama: Pojedynek