Bohaterowie

Podstrony Maga, Wojownika oraz Łowcy i Krwiaka zawierają szczegółowe informacje na temat postaci, które stanowią podstawę dla potyczek jakie publikuję. Moja drużyna składa się z trzech bohaterów, więc jeżeli masz więcej Graczy, to musisz pamiętać, że przewaga liczebna w GURPSie jest bardzo poważnym czynnikiem.

Bohaterowie zostali opracowani w trzech wersjach punktowych, a każda z nich posiada maksymalnie 30 punktów wad.
-pierwsza to początkujący poszukiwacz przygód, który jednak ma już na koncie parę mordów i zleceń. Dzięki temu posiada 100 punktów postaci i 2500 waluty GURPSa,
-druga odzwierciedla znaną postać, bohatera który przetrwał już niejedną walkę i zdołał zebrać trochę złota na sprzęt. Są to postacie na 170 punktów, które zarobiły dodatkowe 2500 G$,
-trzecia wersja to potężni bohaterowie, znający życie i potrafiący o siebie zadbać. Mają w rękawie wiele sztuczek, a do tego udało im się zdobyć parę magicznych przedmiotów. Posiadają 250 punktów postaci, a do tego zdobyły jeszcze 5000 G$ (czyli w sumie operują majątkiem na 10.000 G$).

Nie marnowałem punktów, by odzwierciedlić większy majątek drugiego i trzeciego stopnia, tak samo jak Reputacji oraz Statusu. Uważam, że bohaterowie powinni zdobywać takie zabawki dodatkowo, dzięki temu, że w ogóle udało im się czegoś dokonać. Nie przepadam za opcją „dokonania odblokowują możliwość wydania punktów na Sławę”, wolę by Gracze wydawali zdobyte punkty na rzeczy, które pomogą im przeżyć. Dzięki temu mogę mieć nadzieję, że poradzą sobie z kolejnym zagrożeniem. Tego typu zalety są normalne dla postaci, które zaczynają z taką przewagę, ale później już przykro mi się robi, gdy widzę Gracza oddającego na to punkty.

Wszystkie postacie zostały przygotowane do świata magii i miecza, przy czym magia jest spotykana dość rzadko. Bardziej Warhammer i Stary Świat niż DnD i Faerun. Do tego stereotypy są dość luźne, ale o tym przekonasz się dopiero po przeczytaniu postaci.

Moja drużyna dostaje ode mnie Group Basics, czyli zestaw rzeczy niezbędnych każdemu, kto dużo podróżuje. Są to narzędzia do rozbicia obozu, rozniecenia ognia czy parę kocy. Wolę gdy Gracze koncentrują się na czym innym, niż przeżycie przez zimną noc.

One Response “Bohaterowie” →
1 Trackback For This Post
  1. Drużyna! | GameDev

    […] Bohaterowie […]

Skomentuj